emma parsons - seminaire "the new click to calm"
Les 19, 20 et 21 avril 2024

(Traduction simultanée avec casque prévue)

Click to calm : rééduquer les chiens réactifs

L’inscription au séminaire « The New Click to Calm », animé par Emma Parsons, ne nécessite aucun prérequis. 

Que vous soyez un professionnel du monde canin souhaitant découvrir ou améliorer la pratique du clicker-training pour la rééducation des chiens agressifs ou bien un particulier voulant comprendre et aider son chien au quotidien, vous êtes le bienvenu.

Le séminaire est composé de deux jours de théorie et d’un jour de travail pratique avec des clients ayant des chiens réactifs  (congénères, humains,…).

2 possibilités pour participer : 

  • S’inscrire pour les 3 jours de séminaire.
  • S’inscrire uniquement pour les 2 jours de théorie.
 
Les places pour la journée de pratique (Jour 3) sont limitées pour assurer le confort des chiens et de leurs humains.
Agility chien
Emma Parsons et un chien

Gérer la réactivité du chien grâce au clicker

Une méthode bienveillante

La méthodologie « Cliquer pour calmer » est basée sur le travail en renforcement positif, grâce au clicker, utilisé comme marqueur vocal. Ce programme, spécifiquement conçu pour les chiens sensibles à tous types de stimuli, permet de développer des stratégies efficaces qui aideront à apaiser et à gérer un chien réactif ou agressif.

Des réponses précieuses

Emma Parsons a aidé de nombreux propriétaires de chiens en partageant avec eux son expérience et son savoir-faire. Elle-même propriétaire d’un chien au « comportement indésirable », elle connaît les difficultés rencontrées au quotidien et les remises en question que cela suscite.  Elle a développé le « Click to Calm » pour désensibiliser les chiens agressifs et aider leurs humains à les comprendre et à les rééduquer. Emma souhaite transmettre sa méthode au plus grand nombre.
En ferez-vous partie ?

Tarifs pour 2 jours de théorie
+ 1 jour de pratique

Tarif

490 €
368 € (certifiés CBEAF)

Horaires

10h -18h

Durée

21 heures
de formation

Formateur

Lieu

La Bergerie Nationale de Rambouillet

Tarifs pour 2 jours de théorie

Tarif

330 €
248 € (certifiés CBEAF)

Horaires

10h -18h

Durée

14 heures
de formation

Formateur

Lieu

La Bergerie Nationale de Rambouillet

New click to calm : le programme

JOUR 1

Journée de théorie et vidéos, dans la salle de formation.

  • Nous discuterons d’abord des lois d’apprentissage pour nous assurer que tout le monde est sur la même longueur d’ondes.
  • Nous aborderons ensuite la technique d’entraînement du « Click to Calm ». L’objectif étant de créer une chaîne de comportements où le chien voit le stimulus (congénère ou humain) et regarde ensuite son humain au lieu de se précipiter et d’aboyer. La puissance est dans la subtilité de la technique.
  • Nous commencerons par étudier la réactivité face aux humains, avec des vidéos à l’appui de véritables consultations clients.
cute jack russell dog working on laptop at home. Technology concept.

JOUR 2

Journée de théorie et vidéos, dans la salle de formation.

  • Nous terminerons la discussion sur les chiens réactifs face aux humains puis nous aborderons le cas des chiens réactifs face aux congénères.

     

  • Après avoir présenté les différentes situations possibles, nous visionnerons des vidéos d’entraînements individuels et étudierons comment appliquer les méthodes à des situations de groupes.

JOUR 3

Journée de mise en pratique, dans la grange à côté.

  • Quatre ou cinq clients avec leur chien viendront, à tour de rôle, travailler et appliquer la méthode du Click to Calm.

     

  • Après un bref entretien pour connaître l’histoire du chien et les difficultés rencontrées, Emma Parsons coachera les clients afin de mettre en place la technique du Click to Calm dans une mise en situation contrôlée.
  • Des sessions courtes seront réalisées, les clients reviendront plusieurs fois afin de noter l’évolution du travail, tout en respectant le rythme d’apprentissage de chaque chien.

Le séminaire sera intégralement traduit en français, en simultané, avec casques.

Pour toute demande de financement par un OPCO (FIF-PL, AGEFICE, FAFCEA), merci de nous contacter par mail à contact@centredubienetreanimal.fr

Emma Parsons

Emma Parsons, spécialiste du comportement canin

Emma Parsons est consultante en comportement canin chez Gemini Dogs à Littleton, Massachussetts, (Etats-Unis) et possède sa propre entreprise : Emma Parsons, LLC.

Educateur canin, elle est spécialisée dans la gestion et la réhabilitation du chien réactif et est l’auteure de trois livres sur le sujet : « Click to Calm », traduit en français aux Editions du génie Canin sous le titre « Cliquer pour calmer / Rééduquer le chien réactif ou agressif », « Teaching the Reactive Dog Class » et « The New Click to Calm ».

Emma travaille également avec des propriétaires de chiens pratiquant l’agilité et éprouvant des difficultés émotionnelles.

Membre du corps professoral de la Karen Pryor Academy, Emma Parsons intervient à la conférence Karen Pryor Clicker Expo et est certifiée par l’International Association of Animal Behavior Consultants (CDBC).

Elle a enseigné pendant douze ans à des chiens réactifs à la Masterpeace Dog Training à Franklin, Massachussetts(Etats-Unis).

Emma est titulaire d’un BA de l’Université du Massachusetts Lowell et partage sa vie avec son mari Greg et leurs quatre chiens. Tous ses chiens  – deux Golden Retrievers, Austyn-Roque et Spirit-Rayne, un Border Collie, Joshua Lee Hunt et un Papillon, Zachary-Benedict, participent aux compétitions d’agility et sont entraînés au clicker.

"Nous utilisons des cookies pour personnaliser le contenu et les annonces, fournir des fonctionnalités de médias sociaux et analyser notre trafic. Nous partageons également des informations sur votre utilisation de notre site avec nos partenaires de médias sociaux, de publicité et d'analyse."
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings