mentorat professionnel

Un accompagnement de terrain
pour éducateurs comportementalistes canins
en développement professionnel

En partenariat avec Canis Dei

Être accompagné pour bien débuter dans sa pratique professionnelle

Le mentorat, c’est une expérience immersive qui ressemble à un véritable « Vis ma vie » d’éducateur comportementaliste canin.

L’objectif est de confronter la théorie apprise lors de votre formation à la réalité du terrain.

Ce mentorat avec Vlanina Mosny vous permettra de vivre l’intensité des journées complètes d’accompagnement de binômes humain/chien, d’éprouver le rythme de travail et d’affiner jour après jour votre compréhension des postures, des gestes et des réflexes professionnels.

Chaque journée est un moment d’apprentissage partagé : observer, questionner, expérimenter, réfléchir, ajuster.

Le mentor agit comme guide, modèle et pair expérimenté.

Mentorat-educateur-canin

L'objectif du mentorat

Le mentorat canin s’adresse aux éducateurs canins et/ou comportementalistes canins récemment formés souhaitant : 

  • Consolider leurs acquis théoriques par la mise en pratique accompagnée.
  • Développer leur posture professionnelle et leur légitimité dans l’accompagnement comportemental.
  • Explorer de nouvelles spécialisations et pratiques professionnelles en apprentissage pratique auprès d’un éducateur canin senior, au sein d’une structure complète d’éducation et de médiation animale.

Ce mentorat permet de vivre de l’intérieur le quotidien d’un éducateur comportementaliste professionnel confirmé. Vous pourrez observer, participer et échanger autour de situations réelles et profiter d’un accompagnement entièrement personnalisé.

Thématiques possibles selon les période et disponibilités

Les thématiques varient selon les activités en cours au sein de la structure, permettant une expérience complète et vivante. Les mentorés peuvent ainsi choisir de découvrir ou d'approfondir :

L'accompagnement du chiot :

Observation, socialisation, premiers apprentissages, protocoles d’accueil.

L'accompagnement à la parentalité animale :

Relation humain/chien, posture de guidance, suivi familial.

L'accompagnement comportemental

Analyse fonctionnelle, suivi, communication avec les clients.

La recherche utilitaire (RU) :

Introduction à la recherche de personnes disparues, travail de flair, observation du chien au travail.

La médiation animale :

Interventions auprès de publics spécifiques, posture d’intervenant, préparation du chien médiateur, lien entre médiation et primo-éducation.

L'élevage :

Suivi de la mère, familiarisation et socialisation des chiots, observation du développement comportemental.

Mentorat

Tarifs et modalités d'inscription

Durée

Durée minimale : 3 mois

Formule renouvelable : par périodes d’un mois, jusqu’à un cycle annuel complet.

Rythme moyen : 1,5 jour par semaine

Alternance entre des semaines d’une journée et d’autres de deux journées.

Possibilité de regrouper les journées sur une semaine complète par mois (selon les disponibilités et les besoins).

Lieu

  • A Adainville (78113) :
    • Elevage des Embruns islais.
    • Bureau et salle de formation Canis Dei.
  • Sur les secteurs d’intervention environnants, dans un rayon de 30 mn : Versailles, Saint-Germain-en-Laye, Rambouillet…

Les déplacements font partie intégrante de la réalité du métier.

Public

Educateurs canins formés ou en fin de formation, issus d’un centre pré-validé par le CBEAF, c’est-à-dire un centre reconnu pour proposer des approches modernes, bienveillantes et respectueuses des émotions du chien et de l’humain.

Effectif limité : 4 stagiaires par trimestre.

Tarifs

450 €/mois

Mentore

Personne en situation de handicap

Nous étudions toutes les solutions possibles en fonction de votre situation. 
Nous prenons le temps d’analyser vos besoins spécifiques et vos contraintes  afin de garantir votre inclusion et votre autonomie. Pour plus de renseignements, contactez Sandrine au 07 61 91 49 49.

votre mentore

© Valérie TEPPE

Vlanina Mosny

Vlanina travaille chaque jour à créer une véritable connexion entre les chiens et les personnes qui les accompagnent.

Formatrice, éducatrice comportementaliste canin, intervenante en médiation animale et également éleveuse, elle s’est formée en éducation comportementale auprès du Centre du Bien-être Animal Formations.

Forte de ce parcours atypique (Master en Droit privé, puis reconversion dans l’enseignement spécialisé avec une expertise de 15 ans dans les particularités cognitives et troubles des apprentissages), elle fonde CANIS DEI, Institut Français de Médiation Animale, pour enseigner une approche moderne, éthique et ancrée dans la réalité du terrain.

Être accompagné par Vlanina, c’est bénéficier d’une double expertise rare : celle d’une enseignante spécialisée qui sait transmettre et celle d’une passionnée du comportement animal qui comprend les subtilités de la relation homme-chien.

Vlanina adapte ses méthodes à chaque profil en valorisant les forces et en ciblant les axes de progression. Ainsi, chaque personne mentorée acquiert des savoir-faire directement applicables sur le terrain et développe une posture professionnelle assurée et de haut niveau.

Plus d’informations sur nos différents intervenants.

Vous souhaitez vous inscrire?

  • Constitution du dossier de candidature : Transmission des documents nécessaires à l’étude de votre demande.

  • Entretien individuel : Échange avec notre équipe pédagogique pour évaluer vos objectifs et valider l’adéquation de votre projet avec notre accompagnement.

"Nous utilisons des cookies pour personnaliser le contenu et les annonces, fournir des fonctionnalités de médias sociaux et analyser notre trafic. Nous partageons également des informations sur votre utilisation de notre site avec nos partenaires de médias sociaux, de publicité et d'analyse."
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings